Wednesday, September 2, 2015

Mä oon...urheiluhullu

Kuinkahan ihminen pärjäis ilman liikuntaa? En oikein osaa kuvitella asiaa. Taitaa se urheiluhulluus tulla äidiltä verenperintönä. Olen liikkunut koko ikäni, harrastanut aina jonkinlaisia jumppia mutta en oikeastaan koskaan ole kilpaillut missään lajissa. Sisko on pitänyt kilpailemisesta huolen :).

Toki kesäisin tulee aina jumppatauko mutta silloin tulee sentään pelattua golfia ja liikuttua muuten. Mikä onkaan sitten syksyn tullen sen kivempaa kuin aloittaa jumpat taas uudella innolla?


Tykkään urheilla, koska siitä tulee niin hyvä fiilis. Ryhmässä liikkuminen on ehdottamasti hauskinta. Tapaa ystäviä ja samalla voi vaihtaa kuulumisia. 
Myös perheen kanssa on hauska urheilla.


Ensimmäisessä työpaikassa rupesin käymään jumpissa kollegoiden kanssa ja vieläkin monien vuosien jälkeen kutsumme itseämme jumppatytöiksi, haha.

Kun lapset olivat pieniä kävimme jumpissa äitien kanssa, joihin olin tutustunut puistossa lasten kautta. Aina oli joku toinen äiti seurana eikä koskaan tarvinnut lähteä yksin. 

Täällä Singaporessa käyn jumpissa yksin ja se on ihan okei muttei ollenkaan sama asia kuin ystävien kanssa. Olen nyt kuitenkin ollut aika onnessani, kun olen löytänyt täältä zumbaryhmän, jossa fiilis on ihan huippu.

Vetäjänä toimii iloinen ja pirteä paikallinen, joka saa kaikki todella mukaan. Täällä on muutenkin tunneilla tapana pitää enemmän ääntä kuin Suomessa. Suomessahan yleensä ohjaaja puhuu ja muut ovat hiljaa. Täällä ei ole hiljaista tunneilla tai no, riippuu ohjaajasta. 


Zumbatunnilla ohjaaja kannustaa kaikkia laulamaan ja siellä sitten eri ikäiset, kokoiset ja näköiset naiset tanssivat ja hoilaavat kertosäkeiden mukana. Samaisella tunnilla on myös muutamia naisia, jotka laulavat keskenään ja hyppäävät välillä lavalle ohjaajan seuraksi tanssimaan. Pikkasen on energisempää toimintaa kun mihin oon muualla tottunut.

Täksi päiväksi ohjaaja oli pyytänyt kaikkia laittamaan jotain vihreää päälle. Osa oli laittanut osa ei. Tämä iloinen ryhmä oli valinnut armeijan vihreät aivan kuten ohjaajakin.


Ja onhan sillä liikunnalla muukin vaikutus kuin hyvä mieli jälkeenpäin. Ihan vaan tiedoksi, että jos jollain on sattunut jotenkin menemään ohi ;), niin liikunnalla voidaan estää sairauksia kuten osteoporoosia ja vähentää riskia sairastua diabetekseen yms. Ikääntyessä (ei koske mua vielä ;)) hyvä lihaskunto auttaa pitämään myös yllä hyvää fyysistä toimintakykyä. Pitää vaan muistaa liikkua riittävästi ja riittävän usein...


Iloisia jumppahetkiä!

Tiina

PS. Toi trampoliinilla hyppiminen on muuten ihan älyttömän kivaa!

Post a Comment

No comments:

Post a Comment